Veel gestelde vragen

Hoelang duurt het voordat ik mijn bestelling in huis heb?
Bestellingen die op werkdagen (maandag t/m vrijdag) voor 16.00 zijn besteld worden nog dezelfde dag door ons verstuurd.
Skandinavien verstuurt je bestelling met PostNL, nadat we jouw bestelling hebben verstuurd ontvang je van ons een track en trace code zodat je precies kunt zien wanneer je bestelling wordt afgeleverd.

Wat zijn de verzendkosten?
Wij rekenen een standaard tarief van €5,60 (pakketpost) of €3,50 (brievenbuspost) voor het versturen van je bestelling binnen Nederland, voor bestelling naar België rekenen wij een standaard tarief van €8,75. Plaats je een bestelling boven de €75,00 dan hoef je helemaal geen verzendkosten te betalen.

Hoe kan ik betalen?
Je kunt je bestelling op meerde manieren betalen zo kan je kiezen uit iDEAL, Bancontact, PayPal, KBC/CBC, Klarna achteraf betalen, SOFORT Banking, Belfius en vooraf overmaken. Je bestelling zal pas na ontvangst van betaling worden verstuurd.

Het artikel dat ik zoek is uitverkocht, komt het artikel nog terug in de collectie?
Het verschilt per artikel of het artikel nog terugkomt in de collectie, je kunt hiervoor altijd contact met ons opnemen via het contact formulier zodat wij voor jou kunnen kijken of het artikel nog terug komt.

Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen, wat nu?
Heb je een bestelling geplaatst voor 16.00 uur en betaald, maar nog niet ontvangen dat is vervelend. Helaas zijn afhankelijk van PostNL, neem alsjeblieft contact met ons op zodat wij ervoor kunnen zorgen dat je bestelling zo snel mogelijk wordt bezorgd.

Ik heb de verkeerde of niet alle artikelen ontvangen / het artikel dat ik heb ontvangen is beschadigd wat nu?
Wij doen ons best om de bestelde producten zo snel mogelijk naar je op te sturen. Het kan helaas wel eens voorkomen dat je een ander artikel hebt ontvangen, dat je een artikel mist of dat het geleverde product is beschadigd. Neem dan contact met ons op via het contact formulier, e-mail of je kunt ons bellen.

Wat is een pre-order item?
Een pre-order item is een artikel wat niet (meer) op voorraad is maar wel te bestellen is in de webshop. Door het artikel toch te bestellen bestel je deze dus vooruit. Let op, indien de bestelling een pre-order artikel bevat dan zal de gehele bestelling pas verstuurd worden als het pre-order artikel weer leverbaar is.
Op de pagina van het winkelmandje komt een melding als je bestelling een pre-order item bevat. Ook staat dit in de mail die je ontvangt na je bestelling.

Hoe retourneer ik mijn bestelling?
Is je bestelling niet helemaal zoals verwacht? Dat is jammer om te horen, maar geen enkel probleem deze kan je retourneren. Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het eerste goed in bezit krijgt. 

Stuur indien mogelijk je bestelling samen met de factuur en een ingevuld retourformulier aan ons retour en stuur dit naar het volgende adres:

Skandinavien
Handelsweg 25
4387PC Vlissingen

Na ontvangst van jouw retour zullen wij je retourzending beoordelen. Wij zullen daarna zo snel mogelijk (binnen 5 werkdagen) het bedrag terug betalen.

Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan Skandinavien terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. 

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening.